Общи условия

ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ЕКСКУРЗИИ И ПОЧИВКИ С АВТОБУС

ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ЕКСКУРЗИИ И ПОЧИВКИ СЪС САМОЛЕТ
 
ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ХОТЕЛСКИ РЕЗЕРВАЦИИ
 
ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА РЕЗЕРВИРАНЕ И ИЗДАВАНЕ НА САМОЛЕТНИ БИЛЕТИ

БАНКОВИ ДЕТАЙЛИ



ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ЕКСКУРЗИИ И ПОЧИВКИ С АВТОБУС

1. НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ И УСЛОВИЯ ЗА ЗАПИСВАНЕ
1.1. За всички български граждани по програми, които включват Турция – валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.2. За български граждани над 18 г. по всички програми, които не включват Турция – валидна лична карта или валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.3. За деца под 18 г. – валиден документ за самоличност, изискван от съответната държава, със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.3.1. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите, освен необходимият документ за самоличност, се изисква и нотариално заверена декларация на български език от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с телефон на нотариуса. Оригиналната декларация и 2 копия следва да се носят по време на екскурзията.
1.3.2. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите по програма през територията на Хърватия – нотариално заверена декларация, преведена на хърватски или на английски език.
1.4. Европейска здравна карта (за програми в ЕС) - по желание..
1.5. Виза – виж т. 4.
1.6. Договор за организирано пътуване – сключва се в 2 екземпляра при записване за определена програма.
1.7. Ваучер за организирано пътуване (издава се от туристическия агент) – издава се в три екземпляра, освен когато е в електронен вид, след заплащане на пълната стойност на програмата и заявените допълнителни услуги.
1.8. Застраховка – виж т. 9.
1.9. Формуляр за лични данни с посочен телефонен номер с активиран роуминг за връзка по време на пътуването или телефон за връзка с близък роднина.
При неизпълнение на условията по т. 1.1. – 1.9. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.
 
2. СРОК ЗА ЗАПИСВАНЕ И СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР
Пътуване може да се заяви от 1 година до 1 ден преди датата на заминаване (в зависимост от конкретната програма). За да имате реален избор на хотели, места и цени, най-подходящият период за сключване на договор е от 1 година до 1 месец преди датата на заминаване. За да сключите договор, е необходимо да представите документи и да заплатите според датата депозит или пълната стойност на пътуването.
При наличие на свободни места записване се извършва и след посочените срокове.
 
3. ЦЕНИ, СРОКОВЕ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ
3.1. Цените за всяка програма включват услуги, подробно описани за всяка програма поотделно. В цените за програмите, включващи туристически услуги на територията на ЕС е включен ДДС /Данък добавена стойност/.
3.2. Цените по всички сключени договори са гарантирани от агенцията.
Агенцията си запазва правото да променя цената на програмата, след сключване на договор, но не по-късно от 21 дни преди датата на отпътуване при възникване на следните обстоятелства: промяна на държавни такси, свързани с мерки за безопасност; промяна на пристанищни такси; промяна в данъчните ставки; промяна в обменния валутен курс, относим към договора, в периода между сключването му и датата на отпътуването. В тези случаи агенцията си запазва правото да поиска тези допълнителни разходи да бъдат поети от Възложителя. Увеличението на цената на пакета, но не с повече от 5 %, вследствие на обективно посочени причини не може да бъде повод за отказ от страна на туриста.
3.3. Заплащането може да се извърши
  а) в брой до 10 000 лв. на сключен договор
  б) с карта или по банков път.
За всички платени в брой или с карта суми се издава касова бележка. Заплащането се извършва еднократно или разсрочено.
3.4. Разсрочено плащане
Посочените по-долу условия за разсрочено плащане са в сила за всички програми, освен ако в конкретната програма не е указано друго. При неспазване на посочените срокове за плащане, агенцията си запазва правото да анулира пътуването, като всички породени от това щети и неудобства са за сметка на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, респ. туристите.
3.4.1. Разсрочено плащане за програми с автобус е възможно на две вноски: депозит в размер на 30% от стойността на избраната от Вас програма; втора вноска до пълния размер на програмата – най-късно до 14 дни преди датата на отпътуване.
3.4.2. При записване за програми с автобус, чийто период на пътуване включва празнични дни (Великден, 1 май, 6 май, 24 май, 6 и 22 септември, Коледа и Нова година) са в сила следните условия за плащане: депозит в размер на 30% от стойността на избраната от Вас програма – най-късно до 31 дни преди датата на отпътуване; втора вноска в размер на 50% от стойността на избраната от Вас програма – най-късно до 30 дни преди датата на отпътуване; трета вноска до пълния размер на програмата – най-късно до 15 дни преди датата на отпътуване.
3.5. За всяка програма е посочена ТОП цена. Тази цена е валидна само за конкретната дата или период на пътуване и при посочените в програмата условия.
3.6. Политика за възстановяване на суми във връзка с извършени плащания (срок за възстановяване на суми):
3.6.1. Възстановяването на суми се извършва в срок до 10 дни след анулацията по начина, по който са платени.
3.7. Бакшиши – в повечето страни е прието по традиция туристите да оставят бакшиш на шофьорите и местните екскурзоводи и пиколо в края на екскурзията. Размерът на бакшиша обикновено е между 1 EUR и 5 EUR на турист на ден.
 
4. ВИЗОВ РЕЖИМ И МЕДИЦИНСКИ ИЗИСКВАНИЯ
4.1. Визовият режим, в случай че е необходима виза, е посочен за всяка конкретна програма към януари 2018 г. Тази информация е валидна за лица с българско гражданство. Ако имате друго гражданство, често се налага да спазвате различни изисквания. Моля, осведомете се за тях в съответната консулска служба.
Съгласно разпоредбите и условията на консулските отдели, подаването на всички документи не гарантира издаването на виза, но е задължително условие за кандидатстване. Тяхно право е пряко или чрез агенцията да изискват допълнителни документи. Агенцията не носи отговорност при отказ на виза. При отказ на виза влизат в сила посочените условия за анулация за съответната екскурзия или почивка.  
4.2. Граждани на други страни следва самостоятелно да проверят и изпълнят изискванията за паспортен и визов режим в съответните посолства. При неизпълнение на тези изисквания, агенцията не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.
4.3. В случай че за конкретно пътуване са приложими специфични медицински и здравни изисквания, те са посочени в конкретната програма. Ако изрично не е посочена такава информация, това означава, че няма медицински и здравни изисквания, свързани с пътуването.
 
5. ХОТЕЛИ
Туристите се настаняват в хотели категория от 5* до 1*, което е посочено конкретно за всяка програма. Категорията на хотелите се определя съгласно местен стандарт, но се различава в отделните страни. Не всички хотели категория 3* разполагат с климатик и телевизор. В някои хотели ползването на климатик и телевизор се заплаща допълнително на рецепцията на хотела.
В определени програми се предлага настаняване в студио. Студиата не разполагат с рецепция, ресторант и фоайе. Всяко студио е със собствен санитарен възел. Не се предлагат тоалетни принадлежности и консумативи. По време на престоя спалното бельо не се сменя и студиата не се почистват.
Туристът следва да има предвид, че обикновено хотелските стаи в деня на пристигане са на разположение най-рано от 14 ч., а в деня на отпътуване най-късно до 11 ч. Ако пристигнете в хотела по-рано, е възможно Вашата стая все още да не е подготвена за настаняването Ви. Имайте предвид, че основното почистване изисква известно време. При възможност настаняването може да стане и по-рано.
Много хотели предлагат закуска, обяд и/или вечеря под формата на обилна и разнообразна блок маса. Така имате предимството да съчетавате ястията по свой собствен вкус. Ако Вашият хотел предлага „континентална закуска“, това означава закуска от кафе, хляб, масло и мармалад. Преди започване или след края на сезона е възможно вместо блок маса да бъде сервирано определено меню. Или обратно, през високите сезони някои хотели преминават от меню на бюфет, към вечеря по меню.
Предложението „all Inclusive“ може да варира в зависимост от хотела и разпределението. Алкохолните напитки (в повечето случаи местни) и безалкохолните напитки са включени в цената и често са сервирани директно в чаша.
Броят на осигурените шезлонги и чадъри по принцип не съответства на максималния брой гости на хотела. В единични случаи би могло да се наложи изчакване.
Посочените в програмите средства за настаняване могат да бъдат сменени с други от същата категория, като промяната на средството за настаняване не може да бъде причина за отказ от пътуване на туриста.
5.1. Ако туристът пътува самостоятелно по автобусна програма, доплащането за единична стая е задължително, ако изрично желае да бъде настанен самостоятелно.
5.2. При желание за настаняване в стая с три легла, туристите следва да имат предвид, че третото легло представлява сгъваемо легло, разтегателен диван или походно легло /т.е. не е редовно легло/. Добавянето на допълнително легло намалява пространството в стаята и създава неудобство и за тримата туристи. Не се препоръчва настаняване на други туристи на допълнително легло, освен деца до 12 години.
5.3. В хотелите е необходимо да се пази тишина, чистота, да не се оставят хранителни остатъци и бутилки. При ползване на мини бар, телефон или платен видеоканал, не забравяйте да заплатите тези услуги на рецепция.
5.4. Агенцията не носи отговорност за загуба на ценни вещи, пари и документи, оставени в стаята на хотела. Търсене на забравени вещи в хотела се извършва за сметка на туриста.
5.5. При хранене на блок маса, включително на закуска, не се разрешава изнасянето на храна извън ресторанта на хотела по никакъв повод. В противен случай се налагат глоби на място. Агенцията не носи отговорност за това.
5.6. При екскурзиите на база полупансион вечерята се предлага в ресторанта на хотела, в който са настанени туристите или в непосредствена близост до него.
5.7. Напитките (алкохолни и безалкохолни) по време на хранене – закуска, обяд или вечеря – се заплащат допълнително, освен ако изрично не е посочено, че са включени в цената. В някои заведения се предлагат напитки без клиента да ги е поръчал, след което му се предоставя сметка.
5.8. Климатиците не винаги са със самостоятелно регулиране, а са централно обслужвани.
5.9. Настаняване на 1-ви или по-висок етаж се гарантира само след предварително заявяване, след допълнително заплащане и изрично потвърждение в писмен вид от страна на туроператора.
5.10. Стаи с изглед море / езеро / парк / градина / басейн се гарантират при наличие на такива единствено след предварително заплащане от клиента и потвърждение на туроператора.
5.11. Достъп до интернет с неограничен лимит се предлага при техническа възможност на хотела и предварително заплащане от клиента и съответно потвърждение от туроператора.
 
6. ТРАНСПОРТ И БАГАЖ
6.1. Автобусните програми се провеждат с комфортни туристически автобуси. Автобусите са лицензирани от Министерство на транспорта. Това гарантира отлично техническо състояние, външен вид, интериор и всички удобства за дълъг път: климатик, висок пътнически етаж с панорамни стъкла, хладилник и минибар, машина за топли напитки, видеосистема, радиокасетофон и микрофон, втора врата, индивидуално осветление и вентилация за всеки турист, подвижни седалки и регулиращи се облегалки, обемни багажници и др. Консумацията на напитки се заплаща допълнително. В превозните средства не се разрешава пушене! В превозните средства не се разрешава хранене! Изисква се спазването на правила за хигиена и безопасност. По време на пътуването се правят почивки през интервал от 3-4 часа.
6.2. За определени програми се предлагат трансфери от конкретно посочени градове в България. Тези трансфери се гарантират при определени условия, при заявяване минимум 21 дни преди датата на отпътуване.
6.3. Почти всички туристи желаят да изберат място по-напред в автобуса. Туристите, които рано сключат договор за пътуване, получават възможността да се настанят според своето желание. Туристите, които желаят да резервират двойна седалка, могат да направят това срещу допълнително заплащане, конкретно посочено за всяка програма.
6.4. За всяко превозно средство са в сила изисквания за максимално допустимо тегло. По стандарт са разрешени 20 кг за багажника и 5 кг ръчен багаж. Подгответе багажа си в компактно състояние.
 
7. МЯСТО НА ТРЪГВАНЕ И МЯСТО НА ПРИСТИГАНЕ
7.1. Конкретните градове и часове на отпътуване са посочени във всяка програма. Местата на отпътуване от съответния град се фиксират при сключване на договора за организирано пътуване.
7.2. Конкретните градове на връщане са посочени във всяка програма. Местата на връщане се фиксират при сключване на договора за организирано пътуване.
Мястото на тръгване и връщане може да се промени непосредствено преди това по технически причини – демонстрации, стачки и др., за което следва да оставите телефон за уведомление.
 
8. ВРЕМЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
Всички обявени часове са в местно време. Всички обявени времена на пристигане са ориентировъчни. Възможни са закъснения, породени от непреодолима сила, форсмажорни или независещи от нас обстоятелства – виж т. 11. В тези случаи агенцията не носи отговорност за неконсумирани услуги или загубено време.
 
9. ЗАСТРАХОВКА
9.1. Застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“
Застраховат се български граждани и чуждестранни лица, временно пребиваващи в България.
Застраховката е в сила по време на пътуването извън България. Застраховката не покрива разходи за стоматологична помощ, медицински разходи за хронични заболявания, разходи при бременност, усложнения при бременност и аборт и други, които не са включени в покритието на застраховката. При пътуване по време на бременност се изисква писмено уверение от лекар, че въпросното лице може да пътува за съответния период и програма. Копие от пълните условия на задължителната застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ за пътувания извън страната е приложено към всяка резервация.
Програмите по направление България не включват застраховка.
9.2. Туроператорът е сключил застрахователен договор „Отговорност на туроператора" със застрахователно дружество ДЗИ - Общо Застраховане ЕАД.
9.3. Застраховка „Отмяна на пътуване”
Застраховката е доброволна и е предназначена за лица, на които им предстои туристическо или бизнес пътуване на територията на България или чужбина. Сключва се в срок до 5 дни след подписване на договора и извършване на първото плащане. Покрива риска от отменено или пропуснато пътуване поради медицински или немедицински причини, независещи от волята на застрахования и непредвидими към момента на сключване на застраховката. Застрахователят възстановява на застрахованото лице разходи за самолетни билети, хотелски резервации и други туристически и бизнес услуги, извършени предварително, които не могат да бъдат възстановени при отмяна на пътуването. Покриват се  редица рискове, включително разходи за отмяна на пътуването; разходи за съкращаване или прекъсване на пътуването; разходи за закъснение или отмяна на самолетен полет.
 
10. СПЕЦИАЛНИ ИЗИСКВАНИЯ
Необходимо е да ни информирате за всички Ваши специални изисквания преди да сключите договор за организирано пътуване, за да имаме възможност да отговорим на тях. Може да се наложи да направим разходи, за да осъществим Вашите специални желания, както и за някои от тях да се наложи да заплатите допълнителна цена, предварително или на място.
Агенцията изпълнява изискванията на Регламент (ЕО) № 1107/2006 на Европейския парламент и на съвета от 05.07.2006 г. относно правата на хората с увреждания и на хората с ограничена мобилност при пътувания по въздух, като ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ по договора за организирано пътуване се задължава да уведоми агенцията в писмен вид в точка ХI. от Договора за туристи с увреждания или с ограничена мобилност.
 
11. НЕПРЕОДОЛИМА СИЛА, ФОРСМАЖОРНИ ИЛИ НЕЗАВИСЕЩИ ОТ НАС ОБСТОЯТЕЛСТВА
По време на пътуването, като такива се считат влошени метеорологични условия, усложнена обстановка по пътищата, забавяне на гранични пунктове, оказване на помощ на турист, събития, предпоставящи компрометиране на част от програмата във връзка с национални и религиозни празници, масови обществени мероприятия, стачки, военнополитически конфликти и ограничения, природни бедствия, промяна в работното време на музеи и обекти, технически проблем или авария с превозното средство непосредствено преди пътуване или по време на пътуването и други изключителни обстоятелства. Като непреодолима сила или събитие по време на пътуването или непосредствено преди него, се счита явление, което не може да се предвиди или избегне от страна на туроператора или неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения. При тези случаи си запазваме правото на разместване на елементи и промени в програмата и на действия според конкретно възникналата ситуация, без агенцията да носи отговорност и да дължи неустойки за това.
 
12. МИНИМАЛЕН БРОЙ ТУРИСТИ
Автобусните програми се провеждат при минимум записани туристи посочени за всяка конкретна програма. Агенцията си запазва правото да анулира дата на пътуване в случай на недостигане на определения минимум от туристи за провеждане на програмата до 7 дни преди датата на отпътуване. За еднодневни екскурзии срокът за анулация е 48 часа преди датата на отпътуване. В случаите когато за определена дата има извънредни автобуси, срокът за анулиране на програмата за извънредните автобуси е 48 часа преди началото на програмата. В този случай, агенцията възстановява всички внесени суми и не дължи обезщетение или компенсация за анулирането на заявеното пътуване. Внесената сума ще бъде възстановена в пълен размер след представяне на всички издадени документи от офиса, където е записан туристът.
 
13. ВАЛИДНОСТ НА ЦЕНИТЕ
Посочените в сайта цени са в сила за конкретно посочени за всяка програма периоди на пътуване.
Не съществуват никакви други устни или писмени договорки, предварителни договори, описания на услуги или условия, различни от описаните в договора.
 
14. ДЪРЖАВНИ И СИТИ ТАКСИ
В някои от държавите, включени в този сайт се заплащат държавни такси при пристигане / заминаване. Тези такси се заплащат на място от туристите. В нашите предложения са посочени ориентировъчните стойности на таксите. Агенцията не носи отговорност при въвеждане на нови или повишаване на вече съществуващи държавни такси.
Туристическа такса престой, в случай че е въведена такава, е посочена във всяка конкретна програма. Тази такса се заплаща задължително на място от туристите на рецепцията на хотела.
Агенцията не носи отговорност при въвеждане на туристическа такса престой за град, включен в програма, избрана от туристите, за който предварително не е обявена такава. Въвеждането на такава такса след сключване на договора за организирано пътуване не е основание за отказ от пътуване и туристите следва да я заплатят на място на рецепцията на хотела.
 
15. ПРОМЕНИ ПО ДОГОВОРА ЗА ОРГАНИЗИРАНО ПЪТУВАНЕ, ОТКАЗИ И АНУЛАЦИИ
15.1. Всички промени и откази от пътуване се извършват лично от Възложителя, като се представят в писмена форма в офиса, в който е записан туристът.
При сключване на договор за организирано пътуване в последния момент ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ няма право да се откаже, без да дължи неустойка и обезщетение.
Смяна на дата или направление в договора за организирано пътуване се считат за отказ от пътуване. В тези случаи влизат в сила посочените при отказ от пътуване неустойки. Посочените условия са в сила за всички програми, освен ако в конкретната програма не е указано друго.
Агенцията си запазва правото да анулира пътуването на отделен турист при предаване на непълни, неточни и неверни документи или неспазване на сроковете за подаването им. Неявяването на туриста на мястото на тръгване, се счита за отказ от пътуването. Неявяването на туриста за интервю в Консулски отдел, когато това е необходимо, се счита за отказ от пътуване. В тези случаи в сила влизат посочените неустойки.
 
16. ПОВЕДЕНИЕ НА ТУРИСТИТЕ
16.1. Преди пътуването
Агенцията си запазва правото да анулира без предупреждение пътуването на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице, то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство на други клиенти, служители или партньори на агенцията. В този случай, агенцията не дължи обяснение или неустойка за анулацията. На потребителя се връща заплатената до момента сума.
16.2. По време на пътуването
Туристите следва да уважават местните обичаи, начин на живот и правила на поведение. Може да Ви глобят за изхвърляне на боклук на улицата, пушене или пресичане на необозначено място. Агенцията си запазва правото да откаже извършването на услуги по време на пътуването, включително и пълна анулация на услуги до края на пътуването, на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице или държавен служител – полицай, митнически или граничен служител, то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство сред други клиенти, служители или партньори на агенцията. Агенцията не дължи обяснение или неустойка за анулацията, в случай че проявата, причинила анулацията е документирана с протокол, подписан от присъстващи на място служебни лица или туристи.
16.3. Закъснели туристи не се изчакват и на тях не се възстановяват услуги, които не са ползвани. Във всички случаи при отклонение от програмата и неявяване в определените от водач-екскурзовода часове, туристът е задължен да съобщи за това на посочените във ваучера или програмата телефонни номера.
В посочените в 16.3. случаи агенцията не носи отговорност за последствията и не възстановява средства за услугите, които не са ползвани.
 
17. ФИЗИЧЕСКО И ЗДРАВОСЛОВНО СЪСТОЯНИЕ
За някои програми се изисква подходяща физическа кондиция. Затова е възможно да се изиска да докажете здравословното си състояние преди отпътуването.
При изискване за спазване на условия, поставени от турист с алергии, е необходимо това да се прави в писмен вид в т. ДРУГИ на договора за организирано пътуване. При възможност те да бъдат изпълнени туроператорът ще потвърди това в писмен вид или ще анулира пътуването без неустойка. Това изискване може да се постави само първоначално при сключване на договора.
При пътуване по време на бременност се изисква писмено потвърждение от лекар, че въпросното лице може да пътува за съответния период и програма.
 
18. ПРОМЕНИ В ЕКСКУРЗИИТЕ
Агенцията си запазва правото в промяна последователността на изпълнение на различните елементи на програмата. В редки случаи някои елементи от екскурзиите могат да бъдат различни от обявените по причина на лошо време, промяна в политическата ситуация или просто промяна в разписанието на полетите, автобусите, фериботите или влаковете.
 
19. ОТГОВОРНОСТ И РЕКЛАМАЦИИ
Агенцията носи пълна отговорност за качеството на всички туристически услуги, включени в програмата.
В случаи на промяна на времето на изпълнение или съдържанието на услуги, които се изпълняват от трети лица и са описани на специални документи за изпълнението им – самолетни билети, фериботни билети, автобусни билети по редовни автобусни линии, жп. билети, агенцията съдейства, за да се запази максимална част от туристическата програма. В подобни случаи взаимоотношенията с клиента се основават на конкретните условия, описани в превозните документи.
Агенцията не носи отговорност при промяна на стойността на допълнително заплатени транспортни услуги от страна на превозвача, които се оформят с отделен документ – билет, включително фериботни такси, такси за сигурност на гари и др. транспортни обекти. Промяната в стойността на тези услуги не се счита за основание за отказ от пътуване. При евентуален отказ от пътуване на това основание влизат в сила неустойките от т. 15.
Агенцията не носи отговорност за заявени и заплатени услуги по време на самата програма, независимо от това, дали екскурзоводът съдейства за предоставянето на услугата или не.
Агенцията не носи отговорност при забавяне поради независещи от нас обстоятелства или непреодолими събития.
Услуги, които не са консумирани по вина на туриста, не подлежат на компенсация, стойността им не се възстановява и не се явяват основание за претенции от негова страна.
Агенцията не носи отговорност в случай на: откраднато, загубено или забравено имущество и документи на туристите; при рекламация на услуги, избрани от туристите по време на самото пътуване; при нарушаване на законите на съответната държава от страна на туристите, независимо от това запознати ли са с тях или не; при инциденти и нанесени щети на хотели, обществени съоръжения, превозни средства или на трети лица от страна на турист, който носи пълна материална и морална отговорност, която се установява на място.
Агенцията не носи отговорност пред туриста, в случай че поради алкохолно или наркотично опиянение туристът възпрепятства изпълнението на програмата. Агенцията не носи отговорност и не дължи никакви компенсации или неустойки, ако поради хулигански прояви от страна на туриста, агенцията му е отказала изпълнението на услуги или се е наложило да го отстрани изцяло от туристическата програма, като това се документира с протокол от присъстващи на място служебни лица или други туристи.
Агенцията не носи отговорност пред туриста в случай на загуба на личен багаж, документи, пари и ценности, включително и оставените в стаята на хотела. В подобни случаи екскурзоводът и агенцията съдействат на потърпевшия до степен, при която не се нарушава туристическата програма на цялата група. Всички разходи по тези действия са за сметка на потърпевшия.
 
Агенцията не носи отговорност пред туриста, в случай че по време на пътуването, неговото здравословно състояние се влоши и той се разболее, включително и в случай че това налага болнично лечение. Отговорността на агенцията се изразява в осигуряването на застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ със съответния лимит за злополука, спасителни разходи и медицински разходи.
При несъответствие на туристическото обслужване с предварително обявените условия на програмата, туристът следва незабавно да уведоми в писмен или устен вид екскурзовода / представителя на приемащата страна, посочена върху ваучера. Служебното лице, получило рекламацията, е задължено да я документира, като изрично укаже датата на предявяването ѝ. Получилите рекламацията се стремят да разрешат възникналия проблем на място.
В случай че причините за неизпълнение на определен елемент от програмата не са били разрешени по време на самото пътуване, туристът има право в 14-дневен срок след установяване на несъответствието да предяви рекламация.
Рекламациите се разглеждат в срок до 30 (тридесет) дни след получаването им.


ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ЕКСКУРЗИИ И ПОЧИВКИ СЪС САМОЛЕТ
 
1. НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ И УСЛОВИЯ ЗА ЗАПИСВАНЕ
1.1. За всички български граждани по програми, които включват страни извън ЕС, с изключение на Норвегия, Швейцария и Грузия – валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването, ако не е посочено друго в съответната програма.
1.2. За български граждани над 18 г. по всички програми, които включват само страни членки на ЕС или Норвегия, Швейцария и Грузия – валидна лична карта или валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.3. За деца под 18 г. – валиден документ за самоличност, изискван от съответната държава, със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.3.1. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите, освен необходимия документ за самоличност, e необходима и нотариално заверена декларация на български език от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с телефон на нотариуса. Оригиналната декларация и 2 копия следва да се носят по време на екскурзията.
1.4. Европейска здравна карта (за програми в ЕС).
1.5. Виза – виж т. 4.
1.5.1. В паспорта трябва да има минимум 2 празни страници за всяка визова услуга – полагане на виза и свободно място за поставяне на печати. По програми, включващи посещение на две държави с визов режим, са необходими минимум четири празни страници, без последната страница от паспорта.
1.6. Договор за организирано пътуване – сключва се в 2 екземпляра при записване за определена програма.
1.7. Ваучер за организирано пътуване (издава се от туристическия агент) – издава се в три екземпляра, освен когато е в електронен вид, след заплащане на пълната стойност на програмата и заявените допълнителни услуги.
1.8. Застраховка – виж т. 9.
1.9. За самолетните програми се издава поименен самолетен билет. При пътуване със самолет е абсолютно задължително правилното изписване на латиница на имената на туристите (така, както са изписани в документа за самоличност, с който ще пътуват), както и предоставяне на всички други данни на туристите, които се изискват във връзка с пътуването. В случай че предоставената информация е невярна, неточна, непълна или не е подадена навреме, всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на възложителя. За целта потребителят следва да попълни цялата необходима информация точно и достоверно (име на латиница по паспорт или лична карта, в зависимост от документа, с който ще пътува, координати за контакт и др.). Туроператорът не носи отговорност, ако потребителят не може да ползва резервираните и платени услуги поради неправилно подадени данни.
1.10. Формуляр за лични данни с посочен телефонен номер с активиран роуминг за връзка по време на пътуването или телефон за връзка с близък роднина.
При неизпълнение на условията по т. 1.1. – 1.10 туроператорът не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.
 
2. СРОК ЗА ЗАПИСВАНЕ И СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР
Пътуване може да се заяви до 1 седмица преди датата на заминаване (в зависимост от конкретната програма). За да имате реален избор на полети, хотели, места и цени, най-подходящият период за сключване на договор е от 1 година до 1 седмица преди датата на заминаване. За да сключите договор, е необходимо да представите документи и да заплатите според датата депозит или пълната стойност на пътуването.
При наличие на свободни места записване се извършва и след посочените срокове.
 
3. ЦЕНИ, СРОКОВЕ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ
3.1. Цените за всяка програма включват услуги, подробно описани за всяка програма поотделно. В цените за програмите, включващи туристически услуги на територията на ЕС е включен ДДС /данък добавена стойност/.
3.2. Цените на програмите са калкулирани на база самолетни билети в икономична класа или при конкретно посочена цена за международните полети от София до София.
За екскурзиите с включен вътрешен полет е посочена конкретна цена на самолетен билет в икономична класа с включени летищни такси, валидна към датата на издаване на каталога. При промяна в цената на самолетните билети за международните и вътрешните полети, за които са посочени фиксирани цени агенцията си запазва правото за промяна цената на туристическия пакет в съответната посока.
3.3. Цените по всички сключени договори са гарантирани от агенцията.
Агенцията си запазва правото да променя цената на екскурзията/ почивката след сключване на договор, но не по-късно от 21 дни преди датата на отпътуване при възникване на следните обстоятелства:
- промяна в цената на горивото, при която е калкулирана програмата (при чартърни програми – в случай, че настъпи подобна промяна):
- промяна на летищните такси
- промяна в държавните такси, свързани с мерките за безопасност, включително и на летищата;
- промяна на пристанищни такси;
- промяна в данъчните ставки;
- промяна в обменния валутен курс, относим към договора, в периода между сключването му и датата на отпътуването.
В тези случаи агенцията си запазва правото да поиска тези допълнителни разходи да бъдат платени от възложителя. Увеличението на цената на пакета, но не с повече от 5 %, вследствие на обективно посочени причини не може да бъде повод за отказ от страна на туриста.
3.5. Заплащането може да се извърши
1) в брой до 10 000 лв. на сключен договор
2) с карта или по банков път.
За всички платени в брой или с карта суми се издава касова бележка. Заплащането се извършва еднократно или разсрочено.
3.6. Разсрочено плащане
Посочените по-долу условия за разсрочено плащане са в сила за всички програми, освен ако в конкретната програма не е указано друго. При неспазване на посочените срокове за плащане агенцията си запазва правото да анулира пътуването, като всички породени от това щети и неудобства са за сметка на възложителя, респ. туристите.
3.6.1. За групови самолетни екскурзии – разсрочено плащане е възможно на 2 вноски. Първата вноска е в размер на 35% от стойността на избраната от Вас екскурзия плюс стойността на допълнително заявените услуги най-късно до 31 дни преди датата на отпътуване. Втората вноска до пълния размер на екскурзията следва да се направи най-късно до 31 дни преди датата на отпътуване, но не по-късно от деня на издаване на самолетния билет, а в случай на по-късна дата на сключване на договора – към датата на издаване на самолетния билет.
3.6.4. За индивидуални самолетни екскурзии вноските се уточняват при сключване на договора.
3.7. За всяка програма е посочена ТОП цена. Тази цена е валидна само за конкретната дата или период на пътуване и при посочените в програмата условия.
3.8. Политика за възстановяване на суми във връзка с извършени плащания (срок за възстановяване на суми).
3.8.1. Възстановяването на суми се извършва в срок до 10 дни след анулацията по начина, по който са платени.
3.8.2. Възстановяването на суми по онлайн резервации става чрез нареждане на обратна операция по картата в срок до 10 дни след анулацията.
3.9. Бакшиши – в повечето страни е прието по традиция туристите да оставят бакшиш на шофьорите и местните екскурзоводи и пиколо в края на екскурзията. Размерът на бакшиша обикновено е между 1 EUR и 5 EUR на турист на ден.
 
4. ВИЗОВ РЕЖИМ И МЕДИЦИНСКИ ИЗИСКВАНИЯ
Визовият режим, в случай че е необходима виза, е посочен за всяка конкретна програма или почивка към декември 2017г. Тази информация е валидна за лица с българско гражданство. Ако имате друго гражданство, често се налага да спазвате различни изисквания. Моля, осведомете се за тях в съответната консулска служба.
Съгласно разпоредбите и условията на консулските отдели, подаването на всички документи не гарантира издаването на виза, но е задължително условие за кандидатстване. Тяхно право е пряко или чрез агенцията да изискват допълнителни документи. Агенцията не носи отговорност при отказ на виза. При отказ на виза влизат в сила посочените условия за анулация за съответната екскурзия или почивка.
Агенцията не носи отговорност при въвеждане на визов режим за страна, включена в програма, избрана от туристите. При евентуален отказ от пътуване поради въвеждането на визов режим след сключване на договор възложителят заплаща неустойка за отказ от пътуване, съгласно условията на договора. 
Агенцията оказва съдействие в максимална степен в процеса на кандидатстване и получаване на виза при груповите екскурзии / почивки със самолет с изключение на случаите, в които е необходимо лично явяване и подаване на документи в съответните консулски служби.
В случаите, когато агенцията съдейства при подаване на документите за получаване на виза, е необходимо таксата за виза да се заплати в пълен размер при сключване на договора. При промяна в цената на таксата за виза агенцията си запазва правото да промени стойността на доплащането в съответната посока включително на вече заплатена виза.
В случай че за конкретно пътуване са приложими специфични медицински и здравни изисквания, те са посочени в конкретната програма. Ако изрично не е посочена информация – няма медицински и здравни изисквания, свързани с пътуването.
4.1. Граждани на други страни следва самостоятелно да проверят и изпълнят изискванията за паспортен и визов режим в съответните посолства. При неизпълнение на тези изисквания, агенцията не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.
 
5. ХОТЕЛИ
Туристите се настаняват в хотели категория от 5* до 3*, което е посочено конкретно за всяка програма. Категорията на хотелите се определя съгласно местен стандарт, но се различава в отделните страни. Не всички хотели категория 3* разполагат с климатик, хладилник и телевизор. В някои хотели ползването на климатик и телевизор се заплаща допълнително на рецепцията на хотела.
Туристът следва да има предвид, че обикновено хотелските стаи в деня на пристигане са на разположение най-рано от 14 ч., а в деня на отпътуване най-късно до 11 ч. Ако пристигнете в хотела по-рано, е възможно Вашата стая все още да не е подготвена за настаняването Ви. Имайте предвид, че основното почистване изисква известно време. При възможност настаняването може да стане и по-рано.
Много хотели предлагат закуска, обяд и/или вечеря под формата на обилна и разнообразна блок маса. Така имате предимството да съчетавате ястията по свой собствен вкус. Ако Вашият хотел предлага „континентална закуска“, това означава закуска от кафе, хляб, масло и мармалад. Преди започване или след края на сезона е възможно вместо блок маса да бъде сервирано определено меню. Или обратно – през високите сезони някои хотели преминават от меню на бюфет, към вечеря по меню.
Предложението „all Inclusive“ може да варира в зависимост от хотела и разпределението, като алкохолните напитки (в повечето случаи местни) и безалкохолните напитки са включени в цената и често са сервирани директно в чаша.
Броят на осигурените шезлонги и чадъри по принцип не съответства на максималния брой гости на хотела. В единични случаи би могло да се наложи изчакване.
Посочените в програмите хотели могат да бъдат сменени с други от същата категория, като промяната на средството за настаняване не може да бъде причина за отказ от пътуване на туриста.
5.1. Ако туристът пътува самостоятелно, доплащането за единична стая е задължително.
5.2. При желание за настаняване в стая с три легла, туристите следва да имат предвид, че третото легло представлява сгъваемо легло, разтегателен диван или походно легло /т.е. не е редовно легло/. Добавянето на допълнително легло намалява пространството в стаята и създава неудобство и за тримата туристи. Не се препоръчва настаняване на други туристи на допълнително легло, освен деца до 12 години.
5.3. В хотелите е необходимо да се пази тишина, чистота, да не се оставят хранителни остатъци и бутилки. При ползване на минибар, телефон или платен видеоканал не забравяйте да заплатите тези услуги на рецепция.
5.4. Агенцията не носи отговорност за загуба на ценни вещи, пари и документи, оставени в стаята на хотела. Търсене на забравени вещи в хотела се извършва за сметка на туриста.
5.5. При хранене на блок маса, включително на закуска, не се разрешава изнасянето на храна извън ресторанта на хотела по никакъв повод. В противен случай се налагат глоби на място. Агенцията не носи отговорност за това.
5.6. При екскурзиите на база полупансион, вечерята се предлага в ресторанта на хотела, в който са настанени туристите или в непосредствена близост до него.
5.7. Напитките (алкохолни и безалкохолни) по време на закуска, обяд или вечеря се заплащат допълнително, освен ако изрично не е посочено, че са включени в цената. В някои заведения се предлагат напитки без клиентът да ги е поръчал, след което му се предоставя сметка.
5.8. Климатиците не винаги са със самостоятелно регулиране, а са централно обслужвани.
5.9. Настаняване на 1-ви или по-висок етаж се гарантира само след предварително заявяване, след допълнително заплащане и изрично потвърждение в писмен вид от страна на туроператора.
5.10. Стаи с изглед море / езеро / парк / градина / басейн се гарантират при наличие на такива единствено след предварително заплащане от клиента и потвърждение на туроператора.
5.11. Достъп до интернет с неограничен лимит се предлага при техническа възможност на хотела и предварително заплащане от клиента и съответно потвърждение от туроператора.
 
6. ТРАНСПОРТ И БАГАЖ
Цените на всички програми включват международните полети в икономична класа. Всички вътрешни полети са включени в цената на Вашата екскурзия / почивка, освен ако не е посочено друго.
Часовете на полетите ще научите при резервацията. При дадени обстоятелства са възможни промени в часовете на полета. Когато резервирате екскурзия, нейното потвърждение ще съдържа подробности за полета, които обаче могат да претърпят промени. Агенцията не носи отговорност при промени на полетно разписание от страна на авиокомпанията, направени след извършена резервация. След настъпила промяна на полетното разписание агенцията е длъжна да Ви уведоми своевременно, като това не е основание за отказ от пътуване.
Възможни са закъснения на полети, както преди отпътуването, така и по пътя към началния пункт на програмата или обратното пътуване, по най-различни причини като лошо време, технически проблеми, промени в полетния график в последната минута, проблеми на безопасността или други. Всяка авиокомпания има различна политика при такива ситуации в зависимост от закъснението. Повечето раздават ваучери за храна и напитки, осигуряват настаняване за своите пътници при по-големи закъснения.
Трябва да се явите на летището за проверка поне 2 часа преди часа на полета, отбелязан на билета. На много летища не се излъчват гласови съобщения и е необходимо да следите компютърните табла за указания. При закъснение или анулиране на полет туристът следва незабавно да уведоми туроператора с цел запазване на максимален брой елементи от договорения пакет.
За всяка авиокомпания са в сила изисквания за максимално допустимо тегло на багажа, посочено във всяка програма. Подгответе багажа си в компактно състояние. В случай на промяна на максимално допустимото тегло на багажа за конкретна авиокомпания, агенцията ще Ви уведоми своевременно. Подобна промяна не може да бъде причина за отказ от пътуване.
 
7. МЯСТО НА ТРЪГВАНЕ И МЯСТО НА ВРЪЩАНЕ
7.1. Заминава се от летище София, Варна – терминал ЗАМИНАВАЩИ.
7.2. Пристига се на летище София, Варна – терминал ПРИСТИГАЩИ.
7.3. Мястото на тръгване и връщане може да се промени непосредствено преди това по технически причини – демонстрации, стачки и др., за което следва да оставите телефон за уведомление.
В случай че даден полет трябва да бъде извършен от летище, различно от потвърденото, разходите по превозването на пътниците до алтернативното летище са за сметка на авиокомпанията.
 
8. ВРЕМЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
Всички обявени часове са в местно време. Всички обявени времена на пристигане са ориентировъчни. Възможни са закъснения, породени от непреодолима сила, форсмажорни или независещи от нас обстоятелства – виж т. 11. В тези случаи агенцията не носи отговорност за неконсумирани услуги или загубено време.
 
9. ЗАСТРАХОВКА
9.1. На всички туристи до 69 г. се осигурява застраховка „Помощ при пътуване в чужбина”, която е включена в цената на екскурзията / почивката, с лимит на отговорност, конкретно посочен за всяка програма.
Застраховката не покрива разходи за стоматологична помощ, медицински разходи за хронични заболявания, разходи при бременност, усложнения при бременност и аборт и други, които не са включени в покритието на застраховката. При пътуване по време на бременност се изисква писмено уверение от лекар, че въпросното лице може да пътува за съответния период и програма. Копие от пълните условия на задължителната застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ за пътувания извън страната е приложено към всяка резервация.
9.2. Туроператорът е сключил застрахователен договор „Отговорност на туроператора” със застрахователно дружество ДЗИ - Общо Застраховане ЕАД
9.3. Застраховка „Отмяна на пътуване“
Застраховката е доброволна и е предназначена за лица, на които им предстои туристическо или бизнес пътуване на територията на България или чужбина. Сключва се в срок до 5 дни след подписване на договора и извършване на първото плащане. Покрива риска от отменено или пропуснато пътуване поради медицински или немедицински причини, независещи от волята на застрахования и непредвидими към момента на сключване на застраховката. Застрахователят възстановява на застрахованото лице разходи за самолетни билети, хотелски резервации и други туристически и бизнес услуги, извършени предварително, които не могат да бъдат възстановени при отмяна на пътуването. Покриват се  редица рискове, включително разходи за отмяна на пътуването; разходи за съкращаване или прекъсване на пътуването; разходи за закъснение или отмяна на самолетен полет.
 
10. СПЕЦИАЛНИ ИЗИСКВАНИЯ
Необходимо е да ни информирате за всички Ваши специални изисквания преди да сключите договор за организирано пътуване, за да имаме възможност да отговорим на тях. Може да се наложи да направим разходи, за да осъществим Вашите специални желания, както и за някои от тях да се наложи да заплатите допълнителна цена, предварително или на място.
Агенцията изпълнява изискванията на Регламент (ЕО) № 1107/2006 на Европейския парламент и на съвета от 05.07.2006 г. относно правата на хората с увреждания и на хората с ограничена мобилност при пътувания по въздух, като ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ по договора за организирано пътуване се задължава да уведоми агенцията в писмен вид в точка ХI от Договора за туристи с увреждания или с ограничена мобилност.
 
11. НЕПРЕОДОЛИМА СИЛА, ФОРСМАЖОРНИ ИЛИ НЕЗАВИСЕЩИ ОТ НАС ОБСТОЯТЕЛСТВА
По време на пътуването като такива се считат влошени метеорологични условия, усложнена обстановка по пътищата, забавяне на гранични пунктове, оказване на помощ на турист, събития, предпоставящи компрометиране на част от програмата във връзка с национални и религиозни празници, масови обществени мероприятия, стачки, военнополитически конфликти и ограничения, природни бедствия, промяна в работното време на музеи и обекти, технически проблем или авария с превозното средство непосредствено преди пътуване или по време на пътуването и други изключителни обстоятелства. Като непреодолима сила или събитие по време на пътуването или непосредствено преди него, се счита явление, което не може да се предвиди или избегне от страна на туроператора или неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения. При тези случаи си запазваме правото на разместване на елементи и промени в програмата и на действия според конкретно възникналата ситуация, без агенцията да носи отговорност и да дължи неустойки за това.
 
12. МИНИМАЛЕН БРОЙ ТУРИСТИ
Екскурзиите / почивките се провеждат при определен минимум туристи, който е посочен към всяко предложение.
Агенцията си запазва правото да анулира дата на пътуване в случай на недостигане на определения минимум от туристи за провеждане на програмата до 30 дни преди датата на отпътуване. В този случай агенцията възстановява всички внесени суми и не дължи обезщетение или компенсация за анулирането на заявеното пътуване. При недостигане на минималния брой туристи за организираното пътуване, възложителят ще бъде уведомен в писмен вид най-късно до 30 дни преди посочената в договора дата за отпътуване.
Внесената сума ще бъде възстановена в пълен размер след представяне на всички издадени документи от офиса, където е записан туристът.
 
13. ВАЛИДНОСТ НА ЦЕНИТЕ
Посочените в каталога цени са в сила за конкретно посочени за всяка програма периоди на пътуване. Цените на екскурзиите / почивките със самолет са калкулирани при цени на самолетни билети в икономична класа и при определен валутен курс, посочен за всяка програма. Те представляват базовите цени за един турист. Не съществуват никакви други устни или писмени договорки, предварителни договори, описания на услуги или условия, различни от описаните в договора.
 
14. ДЪРЖАВНИ И СИТИ ТАКСИ
В някои от държавите, включени в този сайт се заплащат държавни такси при пристигане / заминаване. Тези такси се заплащат на място от туристите. В нашите предложения са посочени ориентировъчните стойности на таксите. Агенцията не носи отговорност при въвеждане на нови или повишаване на вече съществуващи държавни такси.
Туристическа такса престой, в случай че е въведена такава, е посочена във всяка конкретна програма. Тази такса се заплаща задължително на място от туристите на рецепцията на хотела.
Агенцията не носи отговорност при въвеждане на туристическа такса престой за град, включен в програма, избрана от туристите, за който предварително не е обявена такава. Въвеждането на такава такса след сключване на договора за организирано пътуване не е основание за отказ от пътуване и туристите следва да я заплатят на място на рецепцията на хотела.
 
15. ПРОМЕНИ ПО ДОГОВОРА ЗА ОРГАНИЗИРАНО ПЪТУВАНЕ, ОТКАЗИ И АНУЛАЦИИ
Всички промени и откази от пътуване се извършват лично от възложителя, като се представят в писмена форма в офиса, в който е записан туристът.
При сключване на договор за организирано пътуване в последния момент, възложителят няма право да се откаже без да дължи неустойка и обезщетение.
Смяна на дата или направление в договора за организирано пътуване се считат за отказ от пътуване. В тези случаи влизат в сила посочените при отказ от пътуване неустойки. Посочените условия са в сила за всички програми, освен ако в конкретната програма не е указано друго.
Агенцията си запазва правото да анулира пътуването на отделен турист при предаване на непълни, неточни и неверни документи или неспазване на сроковете за подаването им. Неявяването на туриста на мястото на тръгване, се счита за отказ от пътуването. Неявяването на туриста за интервю в консулски отдел, когато това е необходимо, се счита за отказ от пътуване. В тези случаи в сила влизат посочените неустойки.
 
16. ПОВЕДЕНИЕ НА ТУРИСТИТЕ
16.1. Преди пътуването – Агенцията си запазва правото да анулира без предупреждение пътуването на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице, то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство на други клиенти, служители или партньори на агенцията. В този случай агенцията не дължи обяснение или неустойка за анулацията. На потребителя се връща заплатената до момента сума.
16.2. По време на пътуването – Туристите следва да уважават местните обичаи, начин на живот и правила на поведение. Може да Ви глобят за изхвърляне на боклук на улицата, пушене или пресичане на необозначено място. Агенцията си запазва правото да откаже извършването на услуги по време на пътуването, включително и пълна анулация на услуги до края на пътуването, на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице или държавен служител (полицай, митнически или граничен служител) то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство сред други клиенти, служители или партньори на агенцията. Агенцията не дължи обяснение или неустойка за анулацията, в случай че проявата, причинила анулацията, е документирана с протокол, подписан от присъстващи на място служебни лица или туристи.
16.3. Закъснели туристи не се изчакват и на тях не се възстановяват услуги, които не са ползвани. Във всички случаи при отклонение от програмата и неявяване в определените от водач-екскурзовода часове, туристът е задължен да съобщи затова на посочените във ваучера телефонни номера.
В посочените в 16.3 случаи агенцията не носи отговорност за последствията и не възстановява средства за услугите, които не са ползвани.
 
18. ФИЗИЧЕСКО И ЗДРАВОСЛОВНО СЪСТОЯНИЕ
За някои програми се изисква подходяща физическа кондиция. Затова е възможно да се изиска да докажете здравословното си състояние преди отпътуването.
При изискване за спазване на условия, поставени от турист с алергии, е необходимо това да се прави в писмен вид в т. ДРУГИ на договора за организирано пътуване. При възможност те да бъдат изпълнени туроператорът ще потвърди това в писмен вид или ще анулира пътуването без неустойка. Това изискване може да се постави само първоначално при сключване на договора.
 
19. ПРОМЕНИ В ЕКСКУРЗИИТЕ / ПОЧИВКИТЕ
Агенцията си запазва правото за промяна последователността на изпълнение на различните елементи на екскурзията / почивката. В редки случаи някои елементи от екскурзиите могат да бъдат различни от обявените по причина на лошо време, промяна в политическата ситуация или просто промяна в разписанието на полетите, автобусите, фериботите или влаковете.
 
20. ТРАНСФЕРИ
Трансферите по програмите са групови и представляват обединяване на групи от туристи. Поради това в редки случаи е възможно да се наложи изчакване на летището до пристигане на всички туристи от групата.
 
21. ОТГОВОРНОСТ И РЕКЛАМАЦИИ
Агенцията носи пълна отговорност за качеството на всички туристически услуги, включени в програмата.
В случаи на промяна на времето на изпълнение или съдържанието на услуги, които се изпълняват от трети лица и са описани на специални документи за изпълнението им – самолетни билети, фериботни билети, автобусни билети по редовни автобусни линии, жп. билети, агенцията съдейства, за да се запази максимална част от туристическата програма. В подобни случаи взаимоотношенията с клиента се основават на конкретните условия, описани в превозните документи.
Агенцията не носи отговорност за заявени и заплатени услуги по време на самата екскурзия, независимо от това, дали екскурзоводът съдейства за предоставянето на услугата или не.
Агенцията не носи отговорност при забавяне поради независещи от нас обстоятелства и непреодолими събития.
Услуги, които не са консумирани по вина на туриста, не подлежат на компенсация, стойността им не се възстановява и не се явяват основание за претенции от негова страна.
Агенцията не носи отговорност: в случай на откраднато, загубено или забравено имущество и документи на туристите; при рекламация на услуги, избрани от туристите по време на самото пътуване; при нарушаване на законите на съответната държава от страна на туристите, независимо от това, дали са запознати с тях или не; при инциденти и нанесени щети на хотели, обществени съоръжения, превозни средства или на трети лица от страна на турист, който носи пълна материална и морална отговорност, която се установява на място.
Агенцията не носи отговорност пред туриста, в случай че поради алкохолно или наркотично опиянение туристът възпрепятства изпълнението на програмата. Агенцията не носи отговорност и не дължи никакви компенсации или неустойки, ако поради хулигански прояви от страна на туриста агенцията му е отказала изпълнението на услуги или се е наложило да го отстрани изцяло от туристическата програма, като това се документира с протокол от присъстващи на място служебни лица или други туристи.
Агенцията не носи отговорност пред туриста в случай на загуба на личен багаж, документи, пари и ценности, включително и оставените в стаята на хотела. В подобни случаи екскурзоводът и агенцията съдействат на потърпевшия до степен, при която не се нарушава туристическата програма на цялата група. Всички разходи по тези действия са за сметка на потърпевшия.
Агенцията не носи отговорност пред туриста, в случай че по време на пътуването неговото здравословно състояние се влоши и той се разболее, включително и в случай че това налага болнично лечение. Отговорността на агенцията се изразява в осигуряването на застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ със съответния лимит за злополука, спасителни разходи и медицински разходи.
При несъответствие на туристическото обслужване с предварително обявените условия на програмата, туристът следва незабавно да уведоми в писмен или устен вид екскурзовода / представителя на приемащата страна, посочена върху ваучера. Служебното лице, получило рекламацията, е задължено да я документира, като изрично укаже датата на предявяването ѝ. Получилите рекламацията се стремят да решат възникналия проблем на място.
В случай че причините за неизпълнение на определен елемент от програмата не са били разрешени по време на самата екскурзия, туристът има право в 14-дневен срок след установяване на несъответствието да предяви рекламация.
Рекламациите се разглеждат в срок до 30 (тридесет) дни след получаването им.

 
ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ХОТЕЛСКИ РЕЗЕРВАЦИИ
 

1. Тези общи условия се отнасят за всички резервации за хотел, направени в този уеб сайт.
2. Цялата персонална информация, която се въвежда в резервационната система, се използва само и единствено за нуждите на резервацията.
3. Направената от Вас резервация е валидна само след получаване на ваучер.
4. След като бъде заплатена дадена резервация, тя е обвързваща. В сила влизат всички условия за промяна и анулация на резервацията. В случай, че агенцията не получи пълната сума за направената резервация до 20 дни преди нейната дата за настаняване, агенцията има право да анулира резервацията.
4.1. Заплащането се извършва еднократно или разсрочено.
4.2. Ако извършвате резервация през последните 20 дни преди планираната дата на настаняване, при наличие на свободни места, следва да заплатите изцяло Вашата резервация незабавно.
4.3. В случаите, когато резервацията е със статус "non-refundable" (неустойката е 100% към момента на нейното потвърждение), е необходимо незабавно плащане на пълната стойност на резервацията.
5. Всички условия за заплащане и анулация на конкретна резервация са посочени в писмен вид в съответната оферта.
6. В случай, че клиентът не е извършил плащане или е нарушил сроковете за заплащане, агенцията има право без съгласието на клиента, да анулира резервацията. В този случай агенцията не носи отговорност пред клиента и не дължи обезщетения или неустойки.
7. В случаи на възникване на обстоятелства, възпрепятстващи агенцията да изпълни заявените услуги в посочените срокове по независещи от агенцията причини, тя може без съгласието на клиентите, без да носи отговорност за това, да направи следните промени, които клиентът приема, че не представляват значителна промяна в някоя от клаузите на договора:
- Да промени хотела, в който се настаняват клиентите с хотел от същата категория или по-висока, при същите условия на настаняване и при същия пансионат; В тези случаи агенцията не носи отговорност пред клиента и не дължи обезщетение или неустойки.
Ако поради независеща от агенцията причини направена резервация бъде анулирана, агенцията възстановява заплатената от клиента сума и не дължи допълнителни обезщетения за това.
8. Всяка анулация на конкретна резервация трябва да бъде направена в писмен вид в офиса, където е заплатена резервацията или на имейл. Анулации по телефон не се приемат.
9. Крайната цена на резервацията се отнася за избраните от Вас брой, видове стаи, посочения период на настаняване и като правило не включва местни такси. Тези такси се заплащат от клиентите на рецепцията на хотела. Пансионатът на хранене е посочен за всяка конкретна резервация. Там, където в цената има включена закуска, обяд или вечеря е упоменато изрично. В случай, че има възможност да се заяви хранене срещу допълнително заплащане, това е посочено в самата заявка за резервация.
10. При желание за настаняване в стая с три легла, туристите следва да имат предвид, че третото легло в повечето хотели и средства за настаняване представлява сгъваемо легло, разтегателен диван или походно легло /т.е. не е редовно легло/. Добавянето на допълнително легло намалява пространството в стаята и създава неудобство и за тримата туристи. Не се препоръчва настаняване на други туристи на допълнително легло, освен деца до 12 години.
11. Всички специални изисквания към хотела се потвърждават от хотела на място, при възможност. Ако тези допълнителни предпочитания изискват допълнително плащане, то следва да бъде направено.
12. За деца до определена за всеки хотел възраст може да се прилагат специални отстъпки. За да ползвате тези отстъпки е необходимо при резервацията да посочите възрастта на детето към датата на напускане на хотела. В случай, че информацията е некоректна, клиентът заплаща разликата до пълната стойност на резервацията.
13. Категорията на хотелите е определена според законодателните особености на съответната държава. Информацията за удобствата и услугите, които предлага всеки хотел, е осигурена от самите хотели към датата на включването им в резервационната система и агенцията не носи отговорност при несъответстие с предварително обявената информация за тях.
14. Туристът следва да има предвид, че настаняването в хотелите като правило е след 14 ч. Освобождаването на стаите, след последната нощувка е до 11 ч. В случай, че предвиждате да се настаните в избрания от Вас хотел късно вечерта (след 22 ч.), следва да се свържете с хотела и лично да предупредите на рецепцията. Всички обявени часове са в местно за дестинацията време.
15. Агенцията не носи отговорност за проблеми, свързани с настаняване на домашни любимци, в случай че не са уточнени в писмен вид в хода на резервацията.
16. Агенцията не носи отговорност за загуба на ценни вещи, пари и документи, оставени в стаята на хотела.
17. Агенцията не носи отговорност за вреди, причинени от неизпълнение или неточно изпълнение на услугата, при непреодолима сила или събитие, което не може да се предвиди или избегне от страна на агенцията или нейните контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения.
18. Агенцията не носи отговорност при неправилно попълване на бланката за резервация от страна на клиента. Неправилното попълване на името може да доведе до отказ на граничните власти да бъдете допуснати в съответната страна и отказ за настаняване.
19. Агенцията не носи отговорност, не обезщетява и не компенсира туристите, които са се отказали от ползването на услугата или на част от нея. Агенцията не възмездява и не компенсира туристите за разходи извън заплатената услуга.
20. Агенцията не носи отговорност пред туриста при неиздаване на виза, когато това се изисква. При представяне на редовни документи и отказ на виза на туриста, не се възстановяват внесените суми. При отказ на виза поради представяне на непълни, неточни и неверни документи, предишни провинения на туриста в съответната страна, неспазване на сроковете за представяне на документите, както и при неявяване на интервю в консулски служби, където това се изисква, услугата се анулира и се удържат предвидените неустойки, посочени в т.5 и т.6.
21. Агенцията не носи отговорност за действия на гранични и митнически служби, авиокомпании, автобусни и железопътни превозвачи и не обезщетява клиентите, независимо от това, че поради тези действия те са пропуснали част от услугата или дори цялата услуга.
22. При нанесени щети на ползваните хотели, конкретният извършител или извършители поема/поемат материална отговорност за щетата, включително на място, когато това се изиска от потърпевшия. Агенцията не поема разходи по тази процедура и не дължи компенсации и обезщетения, при евентуална промяна на графика и съдържанието на заявените услуги, включително и на туристи, които не са отговорни за щетата, но ползват услугата съвместно с отговорното за щетата лице.
23. Агенцията не поема разходи, свързани с консумацията на храни и напитки извън заплатения пансионат, независимо дали те са поръчани или не от клиента.
24. При направена хотелска резервация може да бъде добавен индивидуален или групов трансфер срещу допълнително заплащане.
Трансфери, които не са ползвани по вина на клиента / авиокомпанията / автобусният или жп превозвач / фериботната компания и други доставчици на услуги не подлежат на компенсация, стойността им не се възстановява и не се явяват основание за претенции от негова страна.
25. При неточно изпълнение на услугата, КЛИЕНТЪТ се задължава да уведоми незабавно АГЕНЦИЯТА. Уведомяването трябва да се направи в писмена или друга форма, включително чрез електронна поща или друго техническо средство, което дава възможност то да бъде възпроизведено.
26. Клиентът има право в 14-дневен срок след ползване на услугата да направи рекламация относно предоставената услуга в писмена или устна форма в офиса, в който е заплатена резервацията или на email [email protected] Клиентът има право на компенсация до размера на първата нощувка. За рекламации на услуги, избрани на място, агенцията не носи отговорност. Рекламациите се разглеждат в срок до 14 (четиринадесет) дни след получаването им.
30. В случай на възникване на съдебен спор, той се разрешава от Арбитражен съд - София.
31. За неуредени и други въпроси се прилагат разпоредбите на Закона за туризма, Търговския закон и останалото действащо законодателство на Република България.


ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА РЕЗЕРВИРАНЕ И ИЗДАВАНЕ НА САМОЛЕТНИ БИЛЕТИ
 
За всички пътници са в сила клаузите на Монреалската конвенция, както и предшестващата я Варшавска конвенция. Тези клаузи са валидни за цялото пътуване, включително за всяка отсечка изцяло във вътрешността на страната на отпътуване или пристигане. Приложимата конвенция, както и допълнителните споразумения за превоз, включени в условията на тарифата, предвиждат ограничения в отговорността на авиокомпанията.
Условията за превоз, включително но не само като глоба за промяна на резервацията, позволен багаж, анулиране на билет и др., както и условията за ползване на съответната туристическа услуга се урежда съответно от специфичните условия на тарифата на съответната авиокомпания поради, което приемането й от потребителя е задължително условие за закупуването на самолетен билет.
Претенции по превоза на багаж: Писмено уведомление до авиокомпанията трябва да бъде внесено до 7 дни от получаването на повредения багаж, а в случай на закъснение – до 21 дни от датата, на която багажът е получен от пътника.
НЕ МОЖЕТЕ ДА ПЪТУВАТЕ АКО НЕ ПРИТЕЖАВАТЕ ВСИЧКИ  НЕОБХОДИМИ  ДОКУМЕНТИ (ПАСПОРТ ИЛИ ЛИЧНА КАРТА, ВИЗА).
ВЛАСТИТЕ В НЯКОИ ДЪРЖАВИ МОГАТ ДА ПОИСКАТ ОТ ВАШАТА АВИОКОМПАНИЯ ДА ПРЕДСТАВИ ИНФОРМАЦИЯ ЗА ВАШИТЕ ЛИЧНИ ДАННИ  ИЛИ ДА ПОИСКАТ ДОСТЪП ДО ТАЗИ ИНФОРМАЦИЯ.
БАГАЖ:  Авиокомпаниите прилагат различни правила за превоз на чупливи, ценни или нетрайни стоки.
Регистриран Багаж: Авиокомпаниите разрешават превоз на регистриран багаж като разрешеното тегло варира в зависимост от класата и/или дестинацията (маршрута). Авиокомпаниите прилагат допълнителни такси в случай на превишение на разрешените килограми.
Ръчен багаж:  Авиокомпаниите разрешават превоз на ръчен багаж, като разрешеното тегло варира в зависимост от класата и/или дестинацията (маршрута).
Препоръчително е да носите минимално количество ръчен багаж.
ВРЕМЕ ЗА РЕГИСТРАЦИЯ. Часът показан в разпечатката на Вашата резервация е часът на излитане на самолета. Часът на излитане се различава от часа за регистрация за съответния полет или часа, в който трябва да се явите за отвеждане към самолета.
Авиокомпанията Ви може да откаже превоза, ако се явите със закъснение.
Часът за регистрация, посочен от авиокомпанията е най-късния час, в който можете да се регистрирате, за да Ви допуснат на борда на самолета; часът за отвеждане към самолета,  посочен от авиокомпанията е най-късния час, в който трябва  да се явите на изхода за отвеждане към самолета.
ОПАСНИ ПРЕДМЕТИ. С цел безопасност, опасни предмети не трябва да се поставят в регистрирания или ръчния багаж, с изключение на случаите, когато тези предмети са придружени със специално разрешително. Опасните предмети включват: сгъстени газове, разяждащи субстанции, експлозиви, запалителни течности и твърди субстанции, радиоактивни материали, оксидиращи материали, отрови, заразни субстанции и куфари с инсталирана аларма. С цел по-висока сигурност, могат да се прилагат и други ограничения .
Пътникът носи пълна отговорност за посочените от него данни в интернет резервационната система, включително, но не само избор на начална и крайна дата на пътуването, дестинации, превозвач, цена, данни за пътниците и платеца, съгласието си с условията на тарифата.
Пътникът  следва да въведе на латиница имената, както са изписани на документа за самоличност, с който ще пътува. При въвеждане на двойна фамилия и лични сложни имена, имената се въвеждат слято без тире.
 

БАНКОВИ ДЕТАЙЛИ

ЕС ДИ АЙ ТРАВЕЛ ООД
IBAN: BG90UNCR70001522457779 за плащане в лева
IBAN: BG32UNCR70001522830624 за плащане в евро

BIC: UNCRBGSF УниКредит Булбанк

Този сайт е рекламен. Информация, съгласно чл. 80 от ЗТ може да получите в нашите офиси.
Препоръчано! На ски в Европа! Разгледайте нашите предложения за Австрия, Италия, Франция, Словения, Швейцария и Андора !