Летенето със самолет по вътрешно-европейски дестинации предлага отлични възможности за бързо и комфортно пътуване на добри цени. То обаче може да се превърне в истинско изпитание, заради голямо закъснение на полета, а прекият резултат от това е загуба на време, пари, нерви и пропуснати ползи.
Забавяния стават често. Авиокомпаниите имат интерес да правят нещата трудни. Европейското законодателство обаче е ясно: ако ви забавят полета, ви дължат пари. За това е хубаво да знаете правата си.
При закъснение от 2 часа (при полети до 1500 км), 3 часа (при полети над 1500 км. в рамките на ЕС или за други полети между 1500 км и 3500 км) или 4 часа (за всички полети) пасажерите имат право на:
● храна и напитки в зависимост от продължителността на закъснението;
● 2 безплатни телефонни разговора;
● изпращане на съобщения по електронна поща или по факс;
● настаняване в хотел (в случай, че това е нужно).
При закъснения над 5 часа, засегнатите пътници могат да се откажат от билетите си и да поискат възстановяването на пълната им цена.
При закъснения от 3 или повече часа, пътниците имат право на обезщетение в размер на:
● 250 евро – при полети до 1500 км;
● 400 евро – при полети от 1500 до 3500 км;
● 600 евро – при полети над 3500 км.
Още информация относно правата ви при отменен полет, можете да намерите ТУК.